Szórd szét kincseid, a gazdagság legyél te magad Weöres Sándor

2011. szeptember 23., péntek

A bennszülött turista

Akkor látod, mekkorák a tornyok, ha elhagyod a várost. Valahogy így fogalmazott Nietzsche.
Én a huszonakárhány év távollét ellenére rendszeresen felbukkanok Budapesten és ettől több fokozatú zoommal látom a várost, akárhányszor itt vagyok. Az első a nyugati turistáé, aki azonnal rácsodálkozik az új dolgokra és összehasonlítja a látványt a többi metropolisszal.
A második objektívvel előbújnak a helyszínekkel kapcsolatos emlékek, a séták nagymamával a belvárosban, a mozgólépcsőzés a Lottóban, ahova a harisnyákat vitte stoppoltatni, az első mozi Anyuval (Százegy kiskutya). Aztán látómezőmben felbukkan talán már igazinak mondható 1980-as keltezésű kollázsom főszereplője az Erzsébet téri szökőkút egyik figurája.



Pár nap múlva kiegyenlítődik bennem a Pesten született európai polgár és onnantól egy harmadik, szintetikus megvilágítás normalizálja az állapotot. Ilyenkor kezdek el komolyan sétálni a városban és mindenféléket felfedezni.


Aztán következnek a találkozások. Ezúttal mailartista harcostársammal együtt a Bélyegmúzeumban végre megnézhettem a francia Bohbot úrnak címzett művészleveleket, ahol szellemi testvérekre leltünk és egy még lebegőben levő projekt ürügyén mindjárt szakavatott bevezetést kaptunk Magyarország és a világ bélyegtörténetébe.


Hogy az a bizonyos első kollázs előkerült, annak apropója egy közös kis műhelymunka a BME művészeti kommunikációs hallgatóival.
A paparazzi fotó a lázas tevékenység kezdeti stádiumában készült.

4 megjegyzés:

  1. Hurrááá! Megfogant a Napló téma...

    VálaszTörlés
  2. Azt a bizonyos elso kollazst en meg csak most lattam, de nagyon tetszik!!!

    VálaszTörlés
  3. Nekem is! Meg is érdemli az a kőszobor a pihenést!

    VálaszTörlés
  4. Ez a kollázs most bújt elő a száműzetésből,
    nem nagyon mutattam még senkinek (tavaly és idén is kikerült végül a szórásból, mikor a vetítést terveztem, mert azt hiszem, csak nekem fontos), de veletek most kivételt tettem. Hunyorog is nagyon a reflektorfényben. ;-)

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...